Ремонт та будівництво

Якими фарбами краще малювати на склі

Якими фарбами краще малювати на склі

Матеріали і інструменти для розпису скла

Щоб почати малювати на склі, вам знадобиться не так і багато матеріалів: вітражні фарби, безбарвний лак і ін. В міру ускладнення ваших робіт і кількість задіяних матеріалів також буде розширюватися. Перерахуємо необхідний мінімум:

Фарби для скла
Спеціальні прозорі або напівпрозорі фарби, створені спеціально для малювання по скляній поверхні. Фарби не змиваються і використовуються тільки в декоративних цілях. Фарби бувають на водній і масляній основі. Розлучаються відповідно водою або розчинником. Змішувати різні типи фарб не можна (одного типу можна і навіть потрібно для отримання різних відтінків і відсутніх квітів). Найбільш популярні вітражні фарби Pebeo Vitrail, Idea Vetro і Marabu.

Контур
За допомогою контуру створюються рельєфні лінії, що імітують вітраж. Також контур створює кордону для фарб, не дозволяючи різним кольорам змішуватися. Крім того контур можна використовувати і для промальовування дрібних деталей, таких як: точки, написи, завитки тощо.

Безбарвний лак
Лаком розбавляють фарби для отримання більш світлих тонів. Також лаком можна покрити готовий малюнок. Малюнок, покритий лаком, більш яскравий, не вицвітає з часом і більш стійкий до миття і подряпин.

Рідина для зняття лаку, очищувач для стекол
Використовується для знежирення поверхонь перед нанесенням фарб, щоб видалити сліди від рук і ін. Забруднення.

Канцелярський або малярний скотч
Наклеюється в тих місцях, де необхідно отримати рівні прямі лінії або області. Також використовується для закріплення трафаретів, як з внутрішньої, так і з зовнішнього боку. Особливо актуально для об’ємних виробів і криволінійних поверхонь.

Розчинник або Уайт-спірит
Використовується для видалення вже підсохлої фарби або виправлення помилок. Також їм можна промити пензлика після роботи, якщо використовувалися фарби на масляній основі (якщо фарби на водній основі, промивати тільки водою!).

Клей
Використовується для закріплення на склі різних деталей, таких як намистини, бісер, пір’ячко, ланцюжки та ін. Можна використовувати епоксидний клей або ціанакрілатний клей (суперклей, твердне дуже швидко, так що працювати з ним треба акуратно).

Паперові рушники
Паперовими рушниками зручно очищати скло та пензлика, видаляти надлишки фарби.

Пластилін
Застосовується, як і скотч, для закріплення трафаретів на склі.

Травильні паста
Дозволяє створювати матову поверхню. Ті місця, які потрібно залишити прозорими, оклеиваются плівкою. Будьте дуже обережні і використовуйте рукавички, тому що фактично травильних паста це не що інше як кислота.

Інструменти:

Для малювання на склі потрібні кисті і добре освітлене, зручне робоче місце. Але можна використовувати і інші інструменти, які зроблять роботу більш легкою і приємною. Звичайно, для кожного майстра є свій набір, і в міру накопичення досвіду він розширюється. Перелічимо найбільш часто використовувані інструменти для вітражного розпису:

Кисті для малювання
Для нанесення фарби краще мати цілий набір кистей, від самих маленьких до найбільших. Маленькими зручно малювати дрібні деталі і наносити текст. Великими пензликами зручно зафарбовувати великі однотонні ділянки скла, малюнок при цьому, виходить більш рівним. Хтось вважає за краще малювати натуральними кистями. При цьому треба працювати дуже акуратно, тому що волоски від натуральних пензликів досить часто залишаються на малюнку. Для початку рекомендуємо вам використовувати синтетичні пензлики, вони «не лохматятся», та й коштують дешевше.

Канцелярський ніж або лезо
За допомогою цих нехитрих інструментів можна підкоригувати невдало нанесений контур або навіть невеликий зафарбований ділянку, не використовуючи розчинник. Лезо ножа повинно бути досить гострим, будьте обережні при роботі з ним.

Рушник або шматок тканини
Можна використовувати для підкладки під суху і вже забарвлену поверхню, щоб вона не дряпалася. Також стане в нагоді для витирання забруднених рук.

Зубочистки
Використовують для зміни фону забарвлених ділянок, для «видряпування» або навпаки додання додаткового обсягу. Наприклад, за допомогою зубочисток зручно імітувати прожилки у листочків.

Ватяні палички і диски
Також використовуються для видалення надлишків фарби і корекції ще не висохлих областей. У тих місцях, що вже підсохли, можна використовувати ватний диск або паличку, змочену в ацетоні.

Палітра
Необхідна для змішування різних кольорів і отримання нових відтінків. Можна купити звичайну пластикову палітру в художньому магазині. Але, будьте уважні, фарби на основі розчинників роз’їдають пластик, щоб уникнути цього, можна зверху покласти фольгу і втиснути її в порожнині для фарб. Також можна використовувати і звичайні формочки для льоду і форми, що залишилися з під коробкових цукерок.

Лінійка
Потрібна для проведення прямих ліній і формування правильних пропорцій зображення, тому що не завжди на око можна визначити необхідний розмір.

Олівці та фломастери
Хімічним олівцем або спеціальним фломастером можна намалювати попередній контур, а зверху вже покрити його рельєфним. Також для цих цілей цілком підійде і CD маркер.

Рукавички
Потрібні для проведення робіт з травильної пастою. Також можна їх використовувати при роботі з ацетоном і розчинниками.

Ножиці
Маленькими гострими ножицями зручно вирізати трафарети.

Губка
Використовується для нанесення фону на великих ділянках скла. Наприклад, коли треба зробити фон для вази. Також пориста структура губки створює муаровий ефект поверхні.

Який фарбою можна пофарбувати 🧹в домашніх умовах скло і зробити вітраж своїми руками?

Прикраса інтер’єру кольоровими скельцями і вітражами практикується людиною давно. Досить згадати чудові роботи майстрів в церквах і соборах Франції, Англії, Бельгії, мечетях Ірану, храмах і каплицях Іспанії. В даному матеріалі я розповім, як пофарбувати скло і зробити вітраж в домашніх умовах своїми руками.

Які фарби підходять для роботи зі склом?

Найвідповідальніший момент – вибір фарби для скла. У неї повинна бути певна консистенція і хороше зчеплення з такою гладкою поверхнею, як у скла. Важливо, щоб вона не змивалася, якщо вітраж повинен прослужити довгий час. Крім того, слід заздалегідь визначитися, яким буде малюнок – матовим або прозорим. У першому випадку краще використовувати акрилові фарби, для другого підійдуть поліуретанові. Давайте розберемося докладніше, якими фарбами можна пофарбувати скло для вітража.

Акрилові фарби для скляних поверхонь

Водна основа акрилової фарби має високий показник зчеплення (адгезії) зі скляною поверхнею, що дозволяє успішно використовувати її для створення вітражів. Застигаючи, вона утворює щільну матову плівку. Для того, щоб нанести акрилову фарбу на скляну поверхню, використовують широку кисть – для малюнка невеликій площі малюнка і аерозоль – для масштабних робіт.

Фарби на силікатної основі

При виготовленні силікатної фарби в її склад включають рідке скло. Довгий час колірна гамма таких барвників не відрізнялася різноманітністю і була представлена ​​різними відтінками білого і чорного. Сьогодні виробники пропонують силікатні фарби самих різних кольорів. Вони не вигоряють на сонці, довго зберігають насиченість кольору. При цьому для закріплення на склі потрібна висока температура (700-800 ° С).

Спеціальні вітражні фарби

У магазинах можна знайти спеціальні вітражні фарби, стійкі до стирання, ультрафіолету і вологи. Вони бувають гелевими, обпалюють і необжігающім. Для імітації кордонів скляних фрагментів і самих візерунків застосовуються спеціальні контури (густий склад в тюбику). Професіонали рекомендують барвники таких фірм, як французька «Pebeo» або німецька «Marabu».

Швидковисихаючі поліуретанові барвники

Поліуретанові фарби відрізняються швидким висиханням і прозорістю. При нанесенні на скло утворюють плівку, стійку до впливу вологи і стирання. Купуючи прозору фарбу, можна взяти кольори і самостійно отримувати необхідні для малюнка вітража відтінки. Рекомендується вводити в поліуретановий склад промотор (поліпшувач) адгезії для кращого зчеплення з поверхнею.

Туш, фломастери, маркери

Для виготовлення вітража можна застосовувати туш з високим показником адгезії. Нею виконують малюнки з чіткими лініями. Прорисовують їх Рапідограф, які продаються в наборах, що складаються з ручок з отворами різної товщини. Якщо планується тимчасове прикраса інтер’єру вітражем (наприклад, до Нового року), для отримання зображення можна використовувати спеціальні фломастери. Є у продажу і особливі маркери, які також вибирають по товщині стрижня.

Технологія фарбування скла

Зробити вітраж своїми руками нескладно, адже технологія фарбування скла не вимагає особливих навичок. Головне – підготуватися до роботи і закупити всі матеріали.

Фарбувальний склад повинен мати консистенцію сметани. Якщо він занадто густий, можна розбавити його прозорим лаком. Для зручності роботи скло виймають з рами і розміщують на стійкій поверхні в горизонтальному положенні, щоб запобігти розтіканню барвника по склу. Початківцям майстрам професіонали рекомендують пофарбувати скло аерозольною фарбою з балончика.

підготовка поверхні

Призначене для фарбування скло ретельно миють, потім споліскують спочатку гарячою, а потім холодною водою. Висушують, стежачи, щоб на поверхні скла не було розлучень. Наступний етап – знежирення. Для цього використовують розчин спирту або ацетон. Місця на склі, куди барвник накладатися не буде, закривають малярським скотчем. Після його зняття не доведеться зачищати скло від патьоків і мазків, а контури малюнка будуть бездоганні. Роботи виконують руками в рукавичках.

Інструменти і порядок роботи

Початкове завдання – купівля необхідних матеріалів та інструментів. Тип фарби вибирають в залежності від того, який малюнок хочуть отримати: прозорий або матовий. Трафарети візерунка можна виготовити самостійно або купити в магазині. Аж ніяк не зайвими будуть контури для малювання на склі. Знадобиться етиловий спирт для зачистки скла. Для роботи над вітражем потрібні такі інструменти:

  • кисть плоска (20-160 мм);
  • кисть з жорсткою щетиною для фарбування торців вироби;
  • малярський валик;
  • пульверизатор (балончик з фарбою);
  • малярська стрічка;
  • поролонові тампони і ватяні палички.

Підготувавши матеріали та інструменти, переходять до виконання вітражних робіт. Починають з зачистки скла. Для позитивного результату його поверхня повинна бути ідеально гладкою і чистою.

Як закріпити результат?

Для закріплення фарби малюнок покривають лаком. Сушать готовий вітраж, виконаний «холодними» фарбами, при температурі 20-80 ° С і вологості 50 ?? – 70%. Якщо роботи виконувалися обпалюють видами фарб, скло сушать в духовці. На упаковці з фарбою виробник вказує час і температуру сушки. Після такої процедури вітраж довгий час не змивається і не стирається.

Фахівці рекомендують застосовувати для сушіння інфрачервоний випромінювач. Однак варто такий прилад недешево, і купувати його для разової домашньої роботи недоцільно. Невеликі деталі можна сушити в духовці. Слід врахувати, що обпалюють тільки ті види фарб, які виготовляються на водній основі і не виділяють шкідливі речовини під впливом високої температури. Лак наносять після сушки.

Як в домашніх умовах виготовити вітраж на склі?

Отже, візерунок обраний, скло підготовлено до роботи, фарби і трафарети є, настає найвідповідальніший етап – виготовлення вітража. Тепер слід правильно вибудувати сам процес в домашніх умовах. Поетапна інструкція:

  1. Вийняти скло з рами (якщо вона є). Помити і зачистити. Висушити.
  2. Знежирити поверхню.
  3. Нанести малюнок вручну або за заготовленим трафаретом, виклавши трафарет на скло і ретельно поєднуючи краю візерунка. Позначити контури малюнка зникаючим маркером. Якщо є навички малювання, можна відразу використовувати контурну пасту. До речі, за допомогою контуру можна створити імітацію пайки стека.
  4. Дати контуру висохнути, щоб він не змастив в процесі фарбування.
  5. Тепер потрібно пофарбувати розмічений візерунок. Пензликом заповнити внутрішній простір контуру обраної фарбою. Розподілити фарбу від центру до країв. Якщо використовується аерозоль, треба стежити, щоб при розпилюванні фарба лягала рівним шаром.
  6. При створенні паливних колірних переходів спочатку наносять базові кольори, потім позначають світлі або темні відтінки.
  7. Бульбашки, якщо вони утворюються, можна видалити за допомогою зубочистки. Похибки акуратно прибирають ватною паличкою.
  8. Залишити вітраж сохнути. Якщо за інструкцією до фарби потрібно покрити її нітролаком, це проробляють до сушки.
  9. Встановити готовий вітраж в раму.

При роботі в приміщенні слід захистити себе від шкідливих парів, що виділяються знежирюючими і фарбувальними складами. Варто врахувати, що фарба ляже краще, якщо температура в приміщенні не буде вище 18 ° С.

Сподіваюся, викладеного матеріалу досить, щоб виконати задумане. Наступний відеоролик допоможе вирішити питання, що залишилися.

Нагадаю, вітражна розпис – це імітація класичного вітража за допомогою спеціальних фарб. Також цей вид творчості іноді називають заливним вітражем, а в промисловому масштабі існують навіть спеціальні верстати по виконанню контурів і заливці фарби. Але ми, звичайно, розглянемо ручної варіант.

Отже, щоб займатися вітражним розписом необхідні фарби двох видів: контури по склу та безпосередньо вітражні фарби. Всі вони в свою чергу бувають на водній основі (вимагають випал) і на сольвентовой (не вимагають випалу). Перші не токсичні і дозволяють швидко висушити виріб в духовці – це однозначно плюси. Другі висихають самі, хоч і довше, і не вимагають мороки з духовкою. Але такі вітражні фарби токсичні і мають досить різкий запах розчинника, тому бажано з ними працювати в респіраторі і добре провітрюваному приміщенні. Я користуюся фарбами на сольвентовой основі, мені так зручніше і звичніше.

Зупинимося детальніше на контурах.

Контури по склу – це густі фарби в тюбиках з тонкими носиками. Як зрозуміло з назви, вони необхідні для створення контурів, що імітують пайку готельних скелець в класичному вітражі, і необхідні для поділу фарб різних кольорів. На скло вони кладуться об’ємної ковбаскою. Також контури по склу ідеально підходять для точкової розпису, про яку я теж писала раніше.

Багато починаючі майстри задаються питанням, матеріалами якої фірми віддати перевагу. Зізнаюся, для мене цей вибір теж не був простим, так як у всіх майстрів свої переваги і те, що подобається одним, може не сподобатися мені. Але в підсумку я перепробувала кілька варіантів і підібрала для себе оптимальні контури. Розповім про характеристики контурів таких фірм: Decola, Таїр, Pebeo, Lefranc & Bourgeois, Hobby Line.

Деколи і Таїр – це контури вітчизняного виробництва, але вони за своїми властивостями дуже відрізняються. Деколовскіе досить рідкі, на склі трохи розтікаються і при висиханні осідають, що робить контур не надто опуклим. Крім того, ідеальних ліній отримати практично неможливо, тому що в цих контурах постійно трапляються бульбашки повітря, що видно на фото (сама верхня зелена лінія). Тому саме для вітражного розпису я їх не використовую, а ось для точкової дуже навіть часто. Наприклад ось ці келихи я розписувала саме Деколовскімі контурами:

Таїровське контури навпаки одні з найбільш густих. У них дуже широка колірна гамма і якість на високому рівні. Єдиний мінус для мене – це недостатня зчіплюваність з поверхнею в процесі нанесення. Це викликано саме тим, що вони густі. Нагадаю, що коли наносиш контур, його носик повинен бути навісу і контур повинен як би тягнутися і опадати на скло. Так ось, коли тягнеш лінію ТАІР, контур не опадають відразу, а як би занадто довго тягнеться по повітрю за носиком. Через це часто доводиться тримати носик тюбика впритул до скла, а це ускладнює нанесення рівних ліній. Трохи здригнулася рука і все, лінія зіпсована. Можна пристосуватися, звичайно, але мене це досі іноді напружує.

Контури Pebeo, французького виробництва, в принципі мене поки влаштовують. Звичайно, з ними теж іноді бувають казуси з тими ж бульбашками, але в загальному вони одні з кращих. Добре тягнуться, ідеальна консистенція, щільні красиві кольору. Мабуть у цих контурів два мінуси – це не дуже багата кольорова гамма і відносно висока ціна.

Контури Lefranc & Bourgeois довгий час були у мене єдиними. Саме з них я і починала. Теж зроблені у Франції, якість дуже гарне. За своїми характеристиками вони практично такі ж як і Pebeo, але мені чомусь рідніше і миліше. Думаю, якраз через те, що були у мене першими. Більшість моїх робіт виконані саме Лефранка. Зараз їх багато лають, що якість уже не та, але я стала шукати їм альтернативу з іншої причини. У Росії їх досить складно знаходити. Потрібно замовляти заздалегідь, потім довго чекати, ще й ціни не стабільні. Але ж буває так, що фарба потрібна терміново і доводиться йти в художній магазин і брати те, що є.

І остання марка – це Hobby Line C.Kreul. До мене він потрапив випадково, тому що мені був потрібен саме блакитний контур і ніяких інших марок в наявності не було. Саме такий контур для вітражного розпису не підходить – носик занадто товстий, а сам контур рідкуватий, і якщо носик можна в принципі поміняти, то лінії все одно розпливаються. Потім виявилося, що є ще інші контури цієї марки, але мені їх спробувати поки не довелось. А так, я використовувала цей контур теж в точкової розпису, а саме в цих келишок:

Тепер повернемося до вази, процес створення якої я обіцяла продемонструвати.

Вітражний розпис будь-якого скляного виробу починається з обробки скла, а саме з ретельного його знежирення. Другим етапом якраз і є нанесення контуру. Цього разу я, як і зазвичай, використовувала контур Lefranc & Bourgeois. Форма моєї вази дуже ускладнювала роботу. Доводилося робити і приклеювати паперові трафарети і все одно виходило не дуже обережно.

Особливо я намучилася з паралельними колами на найвужчому ділянці вази. По-перше, саме місце не дуже зручне, а по-друге, вони ніяк не хотіли бути паралельними.

Були навіть думки плюнути і закинути цю справу, але потихеньку я все ж подужала контур. Не ідеально, але на то це і ручна робота. Ось, що в підсумку вийшло:

Контури висихають швидше, ніж вітражні фарби. Схоплюються за годину-дві, а повністю сохнуть приблизно за 12 годин-добу.

Другий етап роботи – це заливка вітражного фарби. Зупинимося на фарбах детальніше.

Вітражні фарби – це досить рідкі прозорі фарби в баночках, які дозволяють створити якісну імітацію вітража. Я використовую в роботі фарби трьох фірм: Lefranc & Bourgeois, Pebeo, а також фарби фірми Marabu (виробництво Німеччина).

Лефранка мене завжди влаштовували, єдиний їх мінус – це великий обсяг і якість поступово загустевать. Тобто, якщо малюю не дуже часто, то є ймовірність, що будуть засихати в баночках. Але велика кольорова гама, чудові яскраві відтінки, однорідність і оптимальна консистенція звичайно ж перекриває ці недоліки. На жаль, їх так само як і контури цієї фірми, складно знайти в Росії.

Фарби Pebeo і Marabu за своїми властивостями дуже схожі один на одного. Вони навіть пахнуть майже однаково. За консистенцією більш рідкі, ніж Лефранка, за рахунок цього в процесі заливки частіше утворюються бульбашки, які потрібно прибирати пензлик або голкою. Але зате вони в рази повільніше загустевают в баночках. Кольори яскраві і красиві. За обсягом Marabu найменші, що особисто для мене найзручніше. Вартість їх в принципі можна порівняти, так як вони все хорошої якості.

Всі ці вітражні фарби славляться своєю високою прозорістю і однорідністю, що як раз і є показником якості. На фото приклади фарб: зелена – Лефранка, блакитна – Pebeo, жовта – Marabu

Вітражні фарби наносяться на скло круглими пензлями, які повинні бути жорсткими і бажано синтетичними. По-перше, натуральні кисті м’якше, а по-друге, з них часто випадають щетинки і псують покриття. Я користуюся кистями трьох діаметрів. Ось мої бувалі пензлика:

Свою вазу я в основному фарбувала середньої пензлем. Встановлювала вазу горизонтально, заливала ділянки, які виявлялися зверху і чекала поки вони підсихали. Стежила, щоб фарба не розтікалася і не допускати накопичення в куточках ділянок. Після схоплювання фарби трохи повертала вазу навколо її осі і заливала сусідні ділянки, які після обертання виявлялися найбільш верхніми. Фарба схоплюється приблизно за годину, перестає братися через 8-10 годин і висихає повністю через пару діб. Тому процес фарбування був довгий і розтягнувся на кілька днів. Ось результат:

Останнім і завершальним етапом роботи є лакування. Але потрібна вона тільки якщо виріб буде активно використовуватися, часто митися. Наприклад, якщо це посуд або якась скляна шкатулка, яку постійно беруть в руки. У випадку з вазою цей етап не обов’язковий, так як вона буде просто частиною інтер’єру.

Я користуюся склоподібним лаком Maimeri Idea Decoupage і плоскими кистями різних розмірів. Цей лак після висихання стає абсолютно прозорим, але не таким твердим як скло, а еластичним, тому підходить і для шкіри. При нанесенні лаку часто утворюються дрібні бульбашки і це ще одна причина не використовувати його без особливої ​​потреби.

Ось, мабуть, і все, що стосується основних матеріалів і інструментів для розпису по склу. Звичайно, є ще маса додаткових матеріалів – структурні пасти і гелі, медіуми, фарби з різними ефектами, гліттер та інше різноманіття. Але з цим усім краще знайомитися поступово.

Якими фарбами краще малювати на склі?

Наближається Новий рік. І це питання набуває своєї актуальності. так що у відповіді можна запропонувати і фарби якими можна прикрашати іграшки на ялинці і малювати на вікнах. Але в разі вікон потрібно врахувати, що після свята ці фарби повинні легко віддалятися з скла.

Автор публікації

борода

Досягнення отримано 04.12.2018

схоже:

Для прикраси ялинкових іграшок зі скла або шибок можна використовувати акрилові фарби на водній основі. Вони бувають різного кольору, легко змиваються, та по за вартістю прийнятні. Вони бувають в невеликій розфасовці. а також в балончиках. Ще є спеціальні фарби для віконної розпису, наприклад німецькі Hobby line (на основі зі спирту).

Також можна використовувати для прикраси зубну пасту, нею дуже красиво формуються зимові рісункі.После нанесення слід акуратно підсушити феном. Для стійкості можна підмішати клей ПВА або клейові суміші. Є ще готові вітражні фарби на водній основі.

В даному випадку можливі варіанти. так що в даний час в магазинах є і фарби спеціально по склу. Є і вітражні фарби. і серед них більше підходять на водній основі. але мені більше подобаються саме на основі акрилової, а вірніше сказати акрилові фарби водоемульсійні. Але можна використовувати і латексні і силіконові. Але найпростіше це звичайна гуаш. А ось якщо ви хочете надати їй блиск, то можна зверху покрити лаком. Так що як то кажуть фарб дуже багато на будь-який смак і колір. а ось на вікнах, які потім доведеться мити, краще використовувати саме гуаш. Або акрилові фарби на водній основі.

Новий рік – свято специфічний, зимовий, і фарб для свого відображення вимагає зовсім небагато. Достатньо всього три кольори: білий, синій та червоний, якщо комусь захочеться зобразити діда Мороза в його традиційному одязі.

Якщо злегка розбавити водою зубну пасту типу “Аквафреш”, акуратно розділивши її кольору, вийде прекрасна фарба для малювання по склу, причому її кольору не обмежаться білим, червоним та синім. Змішуючи в різних пропорціях ці три кольори, можна отримати безліч відтінків від рожевого до фіолетового. А вже відмити таку фарбу після свят не складе великих труднощів.

Малювати такої імпровізованої фарбою можна різними способами. Можна просто малювати пензликом, можна за допомогою зубної щітки застосувати напилення – вийде дійсно зимовий мотив, а можна, озброївшись звичайної губкою, просто робити трафарети – теж вийде оригінально. Трафарети можна скачати з Інтернету, наприклад, такі, як внизу на картинках або, якщо це сніжинки, їх нескладно намалювати самому.

Leave A Reply

Your email address will not be published.